A Canva úgy véli, hogy a Mesterséges Inteligencia (MI) funkciói indokolják a 300 százalékos áremelést.
A tervezőszoftver cég jelentősen megemeli az előfizetési díjakat
Jövőre jelentős áremelkedés várható néhány Canva előfizetésnél, amit a vállalat generatív mesterséges intelligencia (MI) funkcióinak gyors ütemű bevezetése indokol. A Canva Teams előfizetések, melyek több felhasználó számára is lehetővé teszik a hozzáférést, globális ügyfeleik számára egyes esetekben több mint 300%-os áremelkedést hozhatnak. A Canva azzal indokolja a drágulást, hogy a generatív MI eszközök által nyújtott „kiterjesztett termékélmény” és az ezekkel járó növelt érték igazolják a magasabb árakat.
Az Egyesült Államokban több Canva Teams felhasználó is komoly áremelkedéssel szembesülhet, hiszen az eddigi éves 43 500 forintos (120 USD) előfizetési díj hirtelen 181 500 forintra (500 USD) ugrott öt felhasználóra. Bár az első évben 40%-os kedvezményt biztosítanak, így az ár 109 000 forintra (300 USD) csökken, ez még mindig jelentős többletkiadást jelent. Ausztráliában a havi díj egy ötfős csapat esetében drasztikusan megugrott: az eddigi 115 000 forint helyett most már 580 000 forintot kell fizetniük évente. Ezek a változások felvetik a kérdést, hogy a digitális eszközök fenntarthatósága és ár-érték aránya hogyan alakul a jövőben a kis- és középvállalkozások számára, amelyek számára az ilyen áremelések komoly kihívásokat jelenthetnek.
Canva Megszünteti Kedvezményes Árait: Új Előfizetési Struktúra és Emelkedő Költségek
Néhány Canva-felhasználó számára korábban elérhető kedvezményes árak mára megszűntek. Áprilisban a vállalat csendben átalakította a Teams előfizetés szerkezetét: az új előfizetőknek már havonta 3 600 forintot (10 USD) kell fizetniük felhasználónként, és legalább három felhasználó szükséges az előfizetéshez. Louisa Green, a Canva kommunikációs vezetője bejelentette, hogy szeptembertől a meglévő felhasználók is átkerülnek erre az új díjszabásra, hogy az előfizetés ára és a szolgáltatás által nyújtott érték összhangba kerüljön. Ez a lépés azt mutatja, hogy a vállalat az értéknövelt szolgáltatások felé mozdul el, de ez azzal járhat, hogy a felhasználók számára további költségek merülnek fel.
Az elmúlt években a Canva számos generatív MI funkciót mutatott be, mint például a Magic Media szövegből kép generáló eszközt és a Magic Expand háttérkiterjesztő eszközt. Ezekkel a fejlesztésekkel a platform túllépett a design- és marketing szakemberek igényein, és egy szélesebb körű munkaterületi megoldást nyújt.
Bár a Canva korábban nyilvánosan is bejelentett áremeléseket, a legújabb áremelések csak ügyféle-maileken keresztül kerültek kommunikálásra. A Pro és Enterprise felhasználók előfizetési csomagjai látszólag nem érintettek.
Ez a prémium árképzés jelentős változást jelent a Canvának, amelyet korábban a drágább Adobe grafikai szoftverek egyszerű és megfizethető alternatívájaként tartottak számon. Az internetes közösségben a Canva felhasználók hevesen kritizálták az áremeléseket, és néhányan bejelentették, hogy lemondják előfizetéseiket, és az Adobe alkalmazásokra váltanak. Az áremelkedések hátterében az állhat, hogy a Canva nemrég megvásárolta az Affinity kreatív szoftvercsomag fejlesztőjét, ami állítólag „több száz millió brit fontba” került, és előkészítheti az utat egy 2026-os amerikai tőzsdei bevezetéshez.
Tipp: Ha fontolgatod a váltást, érdemes körülnézni a piacon elérhető alternatívák között, hogy megtaláld a leginkább költséghatékony megoldást a kreatív munkádhoz.